Czym jest e-karta?

E-karta to bezkontaktowa, elektroniczna karta będąca nośnikiem biletów obowiązujących w komunikacji miejskiej w Puławach. E-karta wykorzystywana jest jako nośnik:

  • elektronicznej portmonetki umożliwiającej zakup biletów jednorazowych elektronicznych,
  • biletu okresowego elektronicznego (miesięcznego lub dwumiesięcznego),
  • informacji o uprawnieniu do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów.

 

E-karta zawierająca przykładowe dane

 

Korzyści z użytkowania

Dzięki wykorzystaniu e-karty i elektronicznej portmonetki zyskujesz:

  • możliwość korzystania z jednorazowych biletów elektronicznych w promocyjnych cenach,
  • możliwość krótkiego przejazdu autobusem na odcinku nieprzekraczającym dwóch przystanków za 1 zł,
  • możliwość bezpłatnej przesiadki w przypadku przejazdu następnym autobusem w ciągu 15 minut od zarejestrowania wyjścia z poprzedniego autobusu,
  • możliwość przejazdu w przypadku posiadania na e-karcie kwoty mniejszej niż cena biletu,
  • możliwość dodatkowego dokasowania biletów jednorazowych dla 3 współpasażerów,
  • w przypadku utraty spersonalizowanej e-karty możliwość odzyskania wykupionego biletu okresowego i utraconych środków,
  • możliwość posiadania na jednej karcie biletów elektronicznych – okresowego i jednorazowego,
  • posiadając bilet okresowy możliwość korzystania ze zniżek na zakupy i usługi w ramach programu BusBonus.

 

Rodzaje e-kart

E-karta występuje w dwóch wariantach – spersonalizowana (imienna ze zdjęciem) oraz na okaziciela. Obie karty można wykorzystywać do zapisu biletów okresowych elektronicznych (miesięcznych lub dwumiesięcznych) oraz jako elektroniczną portmonetkę (do zakupu biletów jednorazowych elektronicznych). Różnice w kartach przedstawione są poniżej.

Spersonalizowana

  • Użytkowana tylko przez osobę, której dane zostały zapisane na e-karcie – zawiera dane osobowe oraz zdjęcie użytkownika.
  • Ma możliwość zapisania uprawnień do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych.

Na okaziciela

  • Może być użytkowana przez wiele osób. Nie jest przypisana do konkretnej osoby i nie zawiera danych osobowych.
  • Osoba która korzysta z e-karty powinna posiadać ją w trakcie korzystania z komunikacji miejskiej.
  • Domyślnie nie zawiera zapisanych uprawnień do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych (wykorzystywana jest jako nośnik biletów normalnych).

 

Jak i gdzie uzyskać e-kartę?

E-kartę uzyskać można w Biurze Obsługi Klienta (BOK) / Punkcie Personalizacji (PP) dostępnym w siedzibie głównej MZK Puławy. Biuro jest czynne w dni robocze w godzinach 8:00 – 14:00. Szczegółowe dane kontaktowe dostępne są w dziale Kontakt.

Zachęcamy aby przed wizytą wydrukować i wypełnić wniosek o wydanie e-karty.

Proces uzyskiwania e-karty przedstawiono na poniższym obrazku:

Proces uzyskiwania e-karty

Proces uzyskiwania e-karty

 

Używanie e-karty podczas przejazdów

Oba rodzaje biletów elektronicznych – jednorazowe oraz okresowe zapisane na ekranie wymagają „kasowania” poprzez zbliżenie karty do kasownika i odpowiednią rejestrację przejazdu. Szczegółowy opis i instrukcja korzystania z e-karty znajdują się pod adresem: http://www.mzk.pulawy.pl/ekarta/index.html

Wyciąg z najważniejszych informacji przedstawiono na poniższym obrazku:

Instrukcja jak używać e-karty podczas przejazdu

Instrukcja jak używać e-karty podczas przejazdu

 

Gdzie kupić bilet okresowy i doładować elektroniczną portmonetkę

Bilety okresowe elektroniczne zapisywane na e-karcie można zakupić w dwóch miejscach. W obu punktach istnieje także możliwość doładowania elektronicznej portmonetki monetami oraz banknotami. Szczegóły oraz godziny otwarcia znajdują się w dziale Kontakt.

Istnieje także możliwość samodzielnego doładowania elektronicznej portmonetki znajdującej się na e-karcie w całodobowych automatach rozmieszczonych na terenie miasta. Szczegółowe lokalizacje terminali dostępne są w dziale Kontakt.